Moto-archiwum z kolekcji Edwina Wytrążka
Edwin Wytrążek wszystkim i od zawsze kojarzy się z motoryzacją. Trudno dokładnie wyliczyć ile i jakie pojazdy miał w przeszłości. Niektóre zostały uwiecznione na starych fotografiach.
Zdjęcie nr 1. Opel Olympia, Edwin Wytrążek z lewej strony auta, z prawej koledzy: Mindykowski Jan, Tajs Jan i Albin Wielewicki
Zdjęcie nr 2. Samochód DKW zakupiony w Bydgoszczy, zdjęcie wykonano w 1947 roku.
Zdjęcie nr 3. Opel zakupiony od ks. ppłk. Józefa Wryczy, rok 1948. Edwin Wytrążek z przodu auta, brat Jerzy stoi z tyłu,
Henryk Głomski siedzi w aucie.
Zdjęcie nr 4. Opel Olympia, rok 1948.
Zdjęcie nr 5. Ford V8 jako taksówka tucholska (na drzwiach "1").
Zdjęcie nr 6. Taksówka nr 1 przed domem weselnym. Przy drzwiach kierowcy stoi Edwin Wytrążek, na zderzaku siedzi
Kazimierz Kniter również taksówkarz.
Zdjęcie nr 7. Ford V8 ze zdjęć nr 5 i nr 6 został zakupiony w Bydgoszczy w drodze wymiany za Opla Olympię.
Na zdjęciu autorzy transakcji.
Zdjęcie nr 8 i 9. Postój taksówek na tucholskim Rynku, rok 1956.
Zdjęcie nr 10. Chevrolet Bel Air, rok 1960. Obok stoją Edwin Wytrążek i Jan Gierchowski.
Zdjęcie nr 11. Identyfikator samochodu taksówki nr 1
W latach 50-tych w Tucholi funkcjonowały trzy taksówki, ich właścicielami byli: Edwin Wytrążek, Kazimierz Kniter i Jan Wakarecy. Stosowano dwie nazwy: taksówka samochodowa i dorożka samochodowa, pierwszy pojazd w przeciwieństwie do drugiego był wyposażony w taksometr.
Samochody prywatne w pierwszym członie tablicy rejestracyjnej miały oznaczenie H40. W latach 1948-1950 Wydział Komunikacji wydawał i odbierał co miesiąc karty przebiegu kilometrów pojazdów prywatnych. Celem była kontrola przestrzegania limitów przejechanych kilometrów. Limity były następujące: 20 km. od miejsca zamieszkania i 200km w ciągu miesiąca.