Moto-archiwum z kolekcji Edwina Wytrążka

Edwin Wytrążek wszystkim i od zawsze kojarzy się z motoryzacją. Trudno dokładnie wyliczyć ile i jakie pojazdy miał w przeszłości. Niektóre zostały uwiecznione na starych fotografiach.

Zdjęcie nr 1.  Opel Olympia, Edwin Wytrążek z lewej strony auta, z prawej koledzy: Mindykowski Jan, Tajs Jan i Albin Wielewicki

Zdjęcie nr 2.  Samochód DKW zakupiony w Bydgoszczy, zdjęcie wykonano w 1947 roku.

Zdjęcie nr 3.  Opel zakupiony od ks. ppłk. Józefa Wryczy, rok 1948. Edwin Wytrążek z przodu auta, brat Jerzy stoi z tyłu,

                      Henryk Głomski siedzi w aucie.

Zdjęcie nr 4.  Opel Olympia, rok 1948.

Zdjęcie nr 5.  Ford V8 jako taksówka tucholska (na drzwiach "1").

Zdjęcie nr 6.  Taksówka nr 1 przed domem weselnym. Przy drzwiach kierowcy stoi Edwin Wytrążek, na zderzaku siedzi  

                      Kazimierz Kniter również taksówkarz.

Zdjęcie nr 7.  Ford V8 ze zdjęć nr 5 i nr 6 został zakupiony w Bydgoszczy w drodze wymiany za Opla Olympię.

                      Na zdjęciu autorzy transakcji. 

Zdjęcie nr 8 i 9.  Postój taksówek na tucholskim Rynku, rok 1956.

Zdjęcie nr 10.  Chevrolet Bel Air, rok 1960. Obok stoją Edwin Wytrążek i Jan Gierchowski.

Zdjęcie nr 11.  Identyfikator samochodu taksówki nr 1

 

W latach 50-tych w Tucholi funkcjonowały trzy taksówki, ich właścicielami byli: Edwin Wytrążek, Kazimierz Kniter i Jan Wakarecy. Stosowano dwie nazwy: taksówka samochodowa i dorożka samochodowa, pierwszy pojazd w przeciwieństwie do drugiego był wyposażony w taksometr.

Samochody prywatne w pierwszym członie tablicy rejestracyjnej miały oznaczenie H40. W latach 1948-1950 Wydział Komunikacji wydawał i odbierał co miesiąc karty przebiegu kilometrów pojazdów prywatnych. Celem była kontrola przestrzegania limitów przejechanych kilometrów. Limity były następujące: 20 km. od miejsca zamieszkania i  200km w ciągu miesiąca.

 

Zobacz stronę poświęconą Edwinowi.