Citroen 2CV
Pojemność: 602 cm3
Rok produkcji: 1979
Kraj pochodzenia: Francja
Właściciel: Przemysław Zaborowski
Seryjna produkcja modelu 2cv rozpoczęła się w 1949roku i przez 41 lat powstało ich blisko 4 miliony. I chociaż dzisiaj uchodzi za kultowe auto to gdy je zaprezentowano na salonie paryskim w 1948 r. okrzyknięto go „brzydkim kaczątkiem”.
Ciekawy jest sam początek projektu - generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Rzucił hasło – „quatre roues sous un parapluie” (cztery koła pod parasolem). Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Chciał, aby samochód był prosty konstrukcyjnie, ale oryginalny, mały a jednocześnie przestronny – „chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica”.
Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przed wkroczeniem Niemców do Paryża (14 czerwca 1940) zniszczono prototypowe egzemplarze samochodów, aby nie wpadły w ręce Niemców. Pozostał tylko jeden i dokumentacja konstrukcyjna. Niemcy go nie znaleźli.
Citroen Przemka to wydanie 2CV w wersji Charleston, napędzany blisko 30 konnym bokserem chłodzonym powietrzem. Zakupiony w stanie wręcz agonalnym, a jego kompleksowa odbudowa pochłonęła blisko 2 lata.
Poniżej kilka zdjęć z remontu.
Oględziny po zakupie :(
Największa zabawa była przy blacharce :)
I o dziwo karoseria dalej pasuje na ramę
Lakierowanie to już przyjemniejsze zajęcie chociaż równie czasochłonne
Wymiana zawieszenia, przegląd i uszczelnienie silnika, skrzyni biegów, hamulce i elektryka wymienione w całości i zrobione od podstaw
Tapicerki
I kulminacja - dopuszczenie do ruchu