Ford Popular 93E

Pojemność: 1200 cm3

Rok produkcji: 1943

Kraj pochodzenia: Anglia

Właściciel: Ireneusz Stacherski

Opis tego pojazdu jest wyjątkowo bogaty. Ireneusz sporzdził dokumentację restauracji Forda z danymi technicznymi i fotografiami klarownie pokazującymi etapy prac remontowych.

Pojemność skokowa silnika:1172 cm3 (22 KM) dolno zaworowy.
Stopień sprężania: 7,5:1
Układ chłodzenia: cieczowy syfonowy.
Sprzęgło: suche jednotarczowe.
Skrzynia biegów: synchronizowana 3 biegowa.
Tylni most: sztywny zawieszony na pojedynczym resorze poprzecznym.
Zawieszenie przednie: sztywna belka na pojedynczym resorze.
Układ kierowniczy: kolumnowy z przekładnią ślimakową.
Układ hamulcowy: mechaniczny, hamulec postojowy na koła tylnie.
Instalacja elektryczna: 12 V z plusem na masie
  • Pojemność skokowa silnika: 1172 cm3 (22 KM) dolno zaworowy.
  • Stopień sprężania: 7,5:1
  • Układ chłodzenia: cieczowy syfonowy.
  • Sprzęgło: suche jednotarczowe.
  • Skrzynia biegów: synchronizowana 3 biegowa.
  • Tylni most: sztywny zawieszony na pojedynczym resorze poprzecznym.
  • Zawieszenie przednie: sztywna belka na pojedynczym resorze.
  • Układ kierowniczy: kolumnowy z przekładnią ślimakową.
  • Układ hamulcowy: mechaniczny, hamulec postojowy na koła tylnie.
  • Instalacja elektryczna: 12 V z plusem na masie 

Zapłacony, załadowany i do domu.

 

Wstępna ocena stanu technicznego i braków.

 

Demontaż silnika i jego weryfikacja.

 

Prace blacharskie.

 

Piaskowanie.

 

Trawienie chemiczne.

 

Zabezpieczenie antykorozyjne (cynkowanie ramy, podkład epoksydowy karoserii).

 

Nakładanie szpachtli.

 

Podkład akrylowy.

 

Lakierowanie.

 

Montaż silnika.

 

Montaż zawieszenia i wnętrza.

 


Zużyte materiały:

  • blacha 1 arkusz.
  • 10 kg drutu spawalniczego.
  • 30 kg CO2.
  • 25 szt. tarcz szlifierskich.
  • 5 szt. szczotek stalowych.
  • 300 kg piasku.
  • 60 m papieru ściernego.
  • 36 kg szpachtli.
  • 12 l podkładu epoksydowego.
  • 9 kg szpachlówki natryskowej.
  • 8 l podkładu akrylowego.
  • 12 l farby akrylowej (kolor)
  • 2 l farb akrylowych (elementy zawieszenia i wnętrza) 
  • 40 l rozpuszczalnika i benzyny ekstrakcyjnej.
  • 1.5 l kleju tapicerskiego.
  • 2 skrzynki tyskiego. 
  • 4.5 m2 płyt i sklejki.

Inne pojazdy Ireneusza