Citroen BX Millesime

Pojemność: 1905 cm3

Rok produkcji: 1992

Kraj pochodzenia: Francja

Właściciel: Dawid Sala

Citroen został kupiony przez Dawida w lutym 2016 jako auto do jazdy codziennej. Do Polski został sprowadzony w 2004 roku i miał w międzyczasie trzech właścicieli. Jest on wyposażony w hydropneumatyczne zawieszenie pierwszej generacji pozwalające na zmianę prześwitu auta i zapewniające niezwykły komfort podróżowania. Umożliwia również jazdę na trzech kołach. Ten egzemplarz posiada wolnossący silnik Diesla o mocy 70 KM charakteryzujący się niewielkim spalaniem i trwałością. Silnik 1.9D to jedna z najpopularniejszych konstrukcji świata, montowana nie tylko w Citroenach i Peugeotach, lecz również m.in. w Polonezach i Ładach. 1.9D był produkowany przez 30 lat, a jego produkcję zakończono dopiero w 2011 r. Ten Citroen to wersja specjalna: Millesime, charakteryzuje się ona bocznymi listwami i zderzakami w kolorze nadwozia, chromowanymi listewkami na zderzakach, tylnym spojlerem oraz wnętrzem z GTI 8V (profilowane siedzenia z dwubarwną, welurową tapicerką i trójramienna kierownica). Ponadto występował tylko w kolorach srebrnym i złotym (jak zdjęciowy egzemplarz). Citroen BX był produkowany w latach 1982-1994. W 1986 roku miał miejsce duży lifting podczas którego mocno zmieniono wnętrze pozbawiając je charakterystycznych zegarów i „satelit” oraz wprowadzając na zewnątrz nowe kierunkowskazy i zderzaki. W 1991 roku zmieniono tylne lampy z trójkolorowych na dwubarwne. Codzienna eksploatacja Citroena BX w 2023 roku jest możliwa, lecz trzeba wiedzieć gdzie zdobyć lub zregenerować specyficzne dla tego modelu podzespoły. Jednakże duże pokrewieństwo tego modelu z popularnym w Polsce Peugeotem 405 powoduje, że większość typowych części eksploatacyjnych wciąż jest łatwo dostępnych.

Inne pojazdy Dawida